Dag 8 Amed - Tirta Gangga

25 september 2015 - Tirtagangga, Indonesië

Hi lieve Facebook vriendjes,

We weten nog niet of we dit verslag met jullie kunnen delen, maar we gaan ons best doen. Anders komt hij er pas over een paar dagen op. Vandaag zijn we vertrokken van Amed richting Tirta Gangga. We werden pas om 12.00 uur opgehaald dus konden we een beetje uitslapen en nog lekker even chillen bij het zwembad. Heerlijk!

Onderweg stopten we nog even bij een heel mooi uitkijkpunt over een baai. Hier hebben we wat leuke foto´s genomen. Verder kwamen we weer door heel wat dorpjes en hebben we weer ontzettend veel scooters gezien. In Bali is dit het nummer 1 vervoersmiddel. Ze hebben hier ook de familiescooter. (oftewel met het hele gezin op 1 scooter). Hier proberen we nog een foto van te maken. Je komt de gekste dingen onderweg tegen. Plotseling gingen we een heel klein weggetje in met vele hobbels en stenen en ineens waren we bij onze volgende bestemming aangekomen. We slapen bij de familie Gedé. Ze hebben hier maar 4 hutjes met een prachtig uiticht over de rijstvelden. Hier hebben we afscheid genomen van onze gids en konden wij gaan genieten van de mooie omgeving. Eerst hebben wij echt heerlijk gegeten tijdens de lunch en daarna werden we om 15.00 uur verwacht voor de trekking door de rijstvelden.

Alweer een ontzettend lieve en schattige gids die ons 3 uur lang mee op pad nam. Hij heeft ons echt alles laten zien. Van kleine Balinese hutjes, Balinese keukentjes, fruitplantages, Groentenplantages en natuurlijk de rijstvelden. Het was echt een tocht kriskras tussen alles door. Van stukjes jungle waar ineens de plaatselijke douche zich bevindt tot het lopen tussen twee rijstvelden. Ze verbouwen hier echt van alles, vandaag hebben jackfruit, ananas, papaya, banaan, cacao, hete pepers, mais, aardappel, pinda's, tomaat, sperziebonen, courgette, kokosnoten en natuurlijk heel veel rijst gezien. Na ongeveer 1,5 uur door de rijstvelden te zijn getrokken, met zweet tot onze bilspleet, kwamen wij wat vrouwtjes tegen die de rijst aan het oogsten waren. Onze lieve gids vroeg of wij het ook wilden proberen. Dit lieten we ons geen tweede keer zeggen. Die vrouwtjes waren ongeveer 3x zo oud als ons, dus dan moesten wij het ook kunnen. Je pakt en bosje rijstplanten beet en gaat er als een gek mee op een houtje slaan. De rijstkorrels vliegen je om de oren. Het was erg leuk om een keer te doen. We hebben die lieve vrouwtjes nog een tijdje geholpen en eigenlijk mochten we niet meer weg. We kunnen hier zo blijven en op de rijstplantages komen werken. Dus we blijven hier... Nee hoor mama's dat doen we niet voor €0,30 per uur in de volle zon. Nog geen 2 minuten verder vroeg Lindy iets over een foto aan Simone en ze ging wel even kijken. Jaaaaaaaa hoor midden op der plaat tussen de rijstvelden. Wat konden die Balinese vrouwtje er hard om lachen!!!!! Languit lag ze ertussen. Je zag alleen een camera boven de rijstvelden uitkomen. Als de camera maar veilig is. Ze heeft het verder overleefd hoor geen zorgen.

We hebben echt ontzettend mooie dingen gezien vandaag. Wat een uitzicht heb je vanaf de rijstplantages. Ook de super aardige Balinezen komen maar wat graag een praatje met je maken en vertellen over hun land. Het is bijna niet op foto vast te leggen, maar we hebben ons best gedaan. Bij terugkomst waren we helemaal kapot en hebben even lekker op ons terrasje gezeten. Nu gaan we zo eten en hopen we dit verslag en natuurlijk de foto's met jullie te kunnen delen. Daarna gaan we maar even voor de duodouche hahahaha....

Alvast een fijn weekend voor jullie allemaal en voor ons weltrusten alvast.

Dikke Balinese kus van Lindy en Simone xxxxx

1. Els:
    25 september 2015
    Heel leuk verslag weer, er is zat te beleven daar. Daarom gaan de dagen ook zo snel. Hier is er eindelijk en dag aangebroken zonder regen, de zo'n schijnt heerlijk en dat schijnt zo nog een paar dagen te blijven. Dus wij gaan ook genieten met als jullie (maar jullie nog een beetje meer denk ik). Veel plezier morgen en slaap lekker xxx
  2. Monique parrin:
    25 september 2015
    wat een leuk verslag weer ...en ja siep maakt het altijd weer spannend pfffff brokkepiloot ...jullie zijn een geweldig stel hahaaa ...lin je kan zo met je broekpak aan d bak hoor ...jullie zien er uit als boeren meisjes hahaaa ...ziet er weet mooi uit lijkt wel een sprookje. ..veel plezier nog slaap lekker en tot morgen weer ...trouwens mooie blauwe wc/douche ..net of je thuis bent
  3. Monique parrin:
  4. Papa Paul:
    25 september 2015
    Wat een prachtige omgeving. Nu begrijp je dat veel mensen zeggen dat dit de mooiste plek op aarde is.
    Goed om te weten dat jullie zo goed in de tuin kunnen werken....hier moet ook nog wel wat gebeuren haha
    Slaap lekker en tot morgen xx
  5. Wilma:
    25 september 2015
    Stoer hoor jullie hebben veel nieuwe vriendjes gemaakt daar