Dag 12/13/14/15 Gili Trawangan

2 oktober 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Lieve Facebook vriendjes,

Hierbij alweer ons laatste verslag van onze fantastische reis. De afgelopen dagen hebben wij op Gili Trawangan doorgebracht en vanwege de slechte internet verbinding en weinig tijd hebben we nu een verslag van al deze dagen in 1.

We werden om 9.00 uur opgehaald in ons hotel door een chauffeur die ons naar de boot ging brengen. Het was nog wel dik een uur rijden naar de boot en aangezien we voor de zekerheid een pilletje hadden ingenomen konden we allebei onze ogen niet open houden in de auto. Eenmaal aangekomen bij de boot werden we goed geholpen en alle koffers netjes naar de boot gebracht. Eenmaal aan boord waren we eerst helemaal voorin gaan zitten maar na de uitleg over wat te doen als we zouden zinken haha, zei een van de bemanningsleden dat we ook op het zonnendek mochten gaan zitten. Als eerste in de boot hebben we een sprintje getrokken aangezien er maar 10 mensen op mochten. Wat was het heeeeeeerlijk bovenop, in het zonnetje, lekker windje, dit gingen we wel 1,5 uur volhouden. Konden we ook eindelijk een beetje bruin (oke voor Lindy rood) worden. En o ja het bordje dat er geen kinderen worden vervoerd onder de 3 jaar was helemaal super, dat hield dus in dat er geen baby's waren op het eiland!! Simone helemaal blij!! Eenmaal aangekomen op het prachtige eiland met helder blauw water en witte stranden hebben we paard en wagen genomen naar ons hotel. Dit is een van de weinige vervoersmiddelen op het eiland, er zijn hier geen auto's. Wij dus met ons zware koffers in dat bakje, arm paardje.

We werden afgezet bij een prachtig hotel! We werden uiteraard weer ontvangen met een welkomstdrankje en na het inchecken werden we naar ons super leuke hutje gebracht. Uiteraard wel weer met een trap omhoog want dit hebben we de hele vakantie al. En de badkamer was ook echt prachtig en even groot als slaapkamer. Zeker een heerlijk hotel om een paar dagen te verblijven. We hebben gelijk onze bikini aangedaan en hebben een duik genomen in het zwembad. Ze hadden zelfs een handdoeken service, handig!! Ook hebben we gelijk de onderwaterwereld bekeken, echter moest je eerst 200 meter over stenen en koraal lopen/zwemmen voordat je pas echt iets kon zien. Het was nog niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. 's avonds zijn we lekker uiteten geweest, en aangezien we weer geen honger hadden hebben we lekker tapas gegeten. Ook moesten we het nachtleven maar gelijk leren kennen. Eerst hadden we nog een film gekeken op het strand in van die heerlijke lichtkussens en toen zijn we bij verschillende tentjes wat gaan drinken. Overal op dit eiland doen ze aan bierpong. Maar als de tafels eenmaal weggaan dan gaat iedereen dansen. Het leek af en toe wel een apendans, allemaal gasten met lange haren die helemaal uit hun dak gingen, erg apart maar wel heel gezellig.

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd bij ons hotel. Tijd om het eiland eens te gaan verkennen. We konden heel het eiland rondfietsen in zo'n 2 uur maar we hebben verschillende plekjes bekeken, gesnorkeld en lekker ergens geluncht. Als je echter denk dat het makkelijk is met de fiets, dan heb je het mis. Sommige stukken moet je met je fiets midden over het strand. We kunnen jullie zeggen, met 35 graden, veel zand en een zware fiets, was dit wel echt weer een sportmomentje. Echter werden we wel beloond, want we hadden onze eerste schildpad gezien. Jipppppieeeeeee! Aan het einde van de dag hebben we nog een lekker cocktailtje op het strand genomen en lekker op ligkussens uitgerust van alle inspanningen. 's avonds hadden we onze eigen visjes uitgezocht die ter plekke voor ons bereid werden, deze hebben we opgegeten bij een super mooi restaurantje met zeezicht. Uiteraard hadden we voor lokale specialiteiten gekozen. Mahi Mahi vis en de Snipper. Ook hier hadden we weer een enorme cocktail gekregen..... Super lekker gegeten en zelf schildpadden gezien in het water. Na het eten zaten we zooooo vol dat we even naar de kamer waren gegaan. Helaas was het eten ook niet helemaal lekker gevallen bij Lindy dus was de wc even haar beste vriend. Omdat het toch nog vroeg was gingen we even een powernap doen. De wekker stond op 23.30uur. Nadat hij af ging besloten we nog maar een kwartiertje te blijven liggen. Je raad het al, na dat kwartiertje hadden we toch maar besloten dat we gewoon gingen slapen hahhaha.

De volgende dag hebben we een snorkelexcursie gedaan met een boot. Hiermee gingen we de 3 verschillende gili eilanden af en gingen we snorkelen op 3 bijzondere plekken, een wrakschip, turtle bay en coral reef. Netjes waren wij er uiteraard weer op de afgesproken tijd, maar moesten toch nog lang wachten in de hitte. Wat was het heet. Eindelijk de boot op, met z'n 50 mensen. Ook met een groepje hele grappige Chinezen, waar we heel hard om hebben gelachen. Simone had ook 1 woordje in het Chinees gezegd en vervolgens gingen ze de hele tijd Chinees tegen ons praten hahahah. En de kinderen gingen snorkelen en de ouders zaten met lange mouwen, lange broek en een paraplu op de boot tegen de zon. Op een gegeven moment lagen hun kinderen nog in het water en de kapitein gaf even iets gas met de boot, waren ze helemaaaaal in de stress, keihard gillen dat we hun kinderen vergaten. Oh wat hebben we gelachen. Ze vonden ons uiteraard ook erg grappig. Bij de tweede stop moesten we in een groep bij elkaar blijven. Echter gingen wij elke keer als eerste van de boot en zagen we al na 1 minuut een schildpad. En weg waren Lindy en Simone. Hahahahah. Ja wij gingen natuurlijk achter de schildpad aan. Nadat we een waarschuwing kregen zijn we weer naar de groep gegaan. Echter bleef hij op grote afstand van een tweede schildpad. Hier was Simone het niet mee eens en deed net of ze oost-Indisch doof was en ging er gewoon achteraan. Ja ze is een beetje doof hahahahahah. Echter hebben we wel echt fantastische foto's van de schildpadden door onze ongehoorzaamheid!!! Toen we weer terug aan boord gingen liep Lindy voorop en het was erg glad in de boot en jaaaaahooooooor, daar lag ze languit. Uiteraard weer haar teen opengehaald en lekker bloeden. Nadat ze weer zat kwam na een paar minuten Simone aan boord. Je geloofd het niet maar ook Simone lag languit in de boot op hetzelfde punt als Lindy. Zijn we soms familie???? De Chinezen zaten helemaal in de stress. Nou weer twee pijnlijke tenen rijker. We hebben geluncht bij Gili air en wij hadden als een van de weinige dit vooraf al geboekt, waardoor we voor €1,20 met z'n tweeën hebben gegeten hahahaha. Voor €6,- per persoon hebben de gehele boottocht en lunch gehad. We worden nog arm hier.

Eenmaal terug in het hotel, konden we wel een douche gebruiken. Kwamen we op kamer aan en was er geen waterrrrrrr.... hoooooooooow hebben wij weer. Wij eerst aan onze buurman vragen, Do you have water in your room? Ohhh yes, wait.... kwam de schat naar buiten met een flesje water hahahahaha! Neee, uit de kraan suffie. Wij naar de receptie teruglopen, helemaal leeg, wij aangegeven dat we problemen met het water hadden. Ohja, iedereen had er blijkbaar last van en er wordt aan gewerkt. Oké en wij zijn weer de enige die erover zeuren haha. Leuk aan het feit dat er geen water is, dat je ook de wc niet kan doortrekken. Nou, uit noodgeval had Lindy het spel UNO meegenomen, nou dit was een noodgeval dus hebben we spelletjes gespeeld. Nadat we eindelijk weer konden douche zijn we de drukke straat weer ingelopen om te kijken waar we vandaag weer gingen eten. Bleek er halverwege de straat een foodmarket te zijn, allemaal kraampjes met de lekkerste gerechten, verse vissen, kippetjes, toetjes. Alles kon je er krijgen. We hebben dus eerst een rondje gelopen en toen gewoon van een kraampje verschillende dingen uitgekozen. Erg leuk en heel goedkoop. Weer voor €6,- per persoon heel veel gegeten en gedronken. Het was wel moeilijk kiezen tussen al dat lekkers. Ook dit keer zijn we weer gaan uitbuiken, maar op onze laatste avond gingen we niet slapen. Tijd om het nachtleven weer te verkennen. Eerst waren we naar een Rooftop bar gegaan, waar allemaal rare mensen waren. Toen zijn we weer naar Jiggy Jigs gegaan, alleen was het er minder gezellig als de eerste avond en hele harde rare muziek. Toen zijn we uiteindelijk bij de Silence disco beland. Wat was dit leuk, als je er langsliep hoorde je in eerste instantie niets, want iedereen staat met een koptelefoon op. Echter als er een leuk nummer kwam, ging iedereen keihard meezingen en was dit het enige dat je hoorde. Ook wij hadden 2 koptelefoons bemachtigd en hebben heerlijk gedanst en meegezongen. Je had 2 verschillende dj's waar je tussen kon kiezen elke keer. Waardoor je precies zag wie welk nummer op had. De een stond keihard te zingen en de ander te springen. Wat hebben we gelachen. Op deze avonden hebben we heel wat leuke mensen ontmoet uit Engeland, Zuid-Afrika, Finland en Duitsland. Erg leuk om met de Zuid-Afrikanen over het land te praten en ze hebben ons ook nog wat Afrikaans geleerd. Om 4.00 uur lagen we eindelijk in ons bedje en om 8.00 uur stond de wekker haha. Zo hoort een laatste avond te zijn.

De volgende ochtend onze spulletjes bij elkaar gezocht en de koffers ingepakt. Na het ontbijt hebben we nog even lekker bij het zwembad gelegen. Om 11.00 uur zijn we gaan uitchecken en om 11.15 uur moesten we bij de boot zijn. Genoeg tijd om een paard en wagen te regelen dachten wij........ Echter is het vrijdag (blijdag) waar iedereen naar de Moskee gaat. Dit betekend minder paarden en onze bagage jongen bleef maar bellen voor ons. Ondertussen was het 11.10 uur en stonden we nog bij het hotel. Oké laat maar zitten we gaan wel lopen. Dit betekend: 35 graden, 2 zware koffers, een kutweg, overal modder, veel spullen en haaaaaaaaaast. Uiteraard konden we ook niet vinden waar we moesten zijn omdat er 100 verschillende tentjes zijn. Het zweet stond lekkerlijk in onze bilspleet. Oh my god... wat een dramaaaaa. Lekker z'n laatste dag. Uiteindelijk toch op tijd aangekomen!
Eenmaal op de boot waren we er natuurlijk als de kippen bij om weer op het bovendek te zitten. Deze keer waren we goed voorbereid, bikini aan, insmeren en gaan. Dit hadden we misschien beter niet kunnen doen hahaha.... We werden elke keer echt zeik zeik nat. Hele golven water kwamen over ons heen en het zout zat overal. Was je net weer een beetje opgedroogd, kreeg je weer een plens op je. Echter moeten we wel zeggen dat we erg gelachen hebben met de mensen waarmee we bovenop zaten, elke keer gillen als er weer een golf kwam. Aangezien de terugreis een uur langer was, konden we nog lekker verder met verfikken (sorry mama's).

Aangekomen op Bali werden we in een voor een omgeroepen om naar de juiste taxi te gaan. Je kan het al zien aankomen..... maar na 45 minuten zaten wij nog met z'n tweeën daar te wachten. Gelukkig werden we wel omgeroepen uiteindelijk hahah. Doordat alles zo lang duurde kwamen we pas om 15.00 uur aan in het hotel die we extra voor een dagje hadden geboekt. Om 17:35 uur werden we alweer opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hadden uiteraard ook nog weer niet geluncht dus hebben het eerste de beste restaurantje genomen en een heerlijke club sandwich gegeten. Na weer wat stress omdat de creditcard werd geweigerd bij een pinautomaat, hebben we uiteindelijk de laatste spulletjes kunnen kopen en zijn snel gaan douchen. Om 17:20 uur werden we op de kamer al gebeld waar we bleven. Wij als een gek inpakken en daar stond onze ongeveer 100-jarige gids op ons te wachten. Arme man, al 35 jaar werkt hij voor 333-Travel en hartproblemen, dus mocht alleen nog maar iedereen naar het vliegveld brengen. Achhhhh... Hij zag eruit alsof hij al 30 jaar met pensioen had moeten gaan. Hij heeft ons echter wel nog wat leuke dingetjes verteld over Bali. De reis was zo voorbij.

Ondertussen hebben we ingecheckt en zitten we dit verslag te typen in het
vliegtuig. Dit was het dan onze fantastische reis. We moesten op een formulier invullen wat er uitsprong tijdens onze reis. We kunnen echt niet kiezen en vonden het allemaal fantastisch!!!! Wat hebben we mooie dingen gezien (behalve de Balineese mannen, daar was geen mooi exemplaar van de vinden hahahah), veel gelachen, leuke dingen gedaan, mooie dieren gezien en genoten van de cultuur en natuur!! We willen iedereen bedanken voor het lezen van onze verslagen en de leuke reacties, super leuk!

Hele dikke kus, nu nog uit Bali, we missen Bali nu al... Tot zo kusjessssssssss Lindy en Simone

1. Els:
    2 oktober 2015
    Erg leuk laatste verslag, ook deze verslagenzullen we missen. We wensen jullie een goede (lange) reis naar huis maar zijn straks wel blij als jullie weer gezond en wel bij ons in de auto zitten. Tot morgenochtend xxx
  2. Els:
    2 oktober 2015
    Erg leuk laatste verslag, ook deze verslagen zullen we missen. We wensen jullie een goede (lange) reis naar huis maar zijn straks wel blij als jullie weer gezond en wel bij ons in de auto zitten. Tot morgenochtend xxx
  3. Monique parrin:
    2 oktober 2015
    oooo eindelijk een verslag ...wat zal ik dit gaan missen. .maar ook weer blij dat onze meisjes veilig zijn ingecheckt ...en nu inderweg zijn . wat een geweldige leuke dagen hebben jullie gehad en we zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen ...iedereen heeft nwt jullie meegeleefd en genoten van alle mooie foto's en grappige verhalen ...wij weten nu ook een beetje hoe het daar is en eruit ziet ...mss moeten we ook maar is een keer gaan ..tot strakssss xxx
  4. Jose:
    2 oktober 2015
    Wat een geweldig laatste verhaal. Prachtig huisje, lekkere drankjes snorkelen enz. Zal jullie verhalen missen. Geweldig. En wat een land. Onvoorstelbaar, dit is iets wat jullie hebben meegemaakt en nooit meer vergeten. Prachtig.
    Bedankt voor het genieten.
    Goede reis.
    En voor straks welkom thuis
  5. Julitttaaaaa:
    2 oktober 2015
    Weer een leuk verslag! :) was wel benieuwd naar het tentje met de rare harde muziek hahaha
  6. Baxies:
    2 oktober 2015
    Geweldig meiden wat jullie allemaal beleefd hebben! Dit pakken ze jullie niet meer af. Nagenietse snel veilig thuis xxx
  7. Papa Paul:
    2 oktober 2015
    Hier zit een trotse papa. Klasse meiden. Blij als jullie weer veilig thuis zijn. xx
  8. Wilma:
    3 oktober 2015